Jdi na obsah Jdi na menu
 


Petrův Ju-52

15. 3. 2009

Tetička Ju-52

Obrazek

Na začátku byl sen, mít éro s více než dvěma motory a přitom, aby to bylo něco opravdu hezkého. Po dvou pokusech s dvoumotoráky (něco jako anglický bombardér http://www.rcalbum.com/index.php?action=dtl&amode=&id=52 a větší německá kreace http://www.rcalbum.com/index.php?action=dtl&amode=&id=53 se naše konstrukční konsorcium usneslo na legendární Ju-52. Předlohou byl kit v měřítku 1:72. Tím konsorciem myslím mého tchána a mě, kdy role jsou rozděleny tak, že konstruktérem a stavitelem je tchán. Já řeším shánění materiálu a vybavení a starám se o věci kolem elektroniky a řízení. A zapomněl jsem dodat, že já jsem ten, kdo má vždycky málem infarkt, když se jde na zálet nového éra. Jen na okraj, oběma dohromady je nám 125 let. Musím velice ocenit, že výše popsaná spolupráce je perfektní a je jen škoda, že nemám dost volného času.

Ale zpět k „Tetičce Ju“. Konstrukce je převážně polystyren (různě tlusté desky stavebného polystyrénu a 4 mm depron, především na křídle, které je konstrukční. Rozpětí má 1680 mm a prázdná hmotnost v povrchové úpravě je málo přes 700 gramů. Celkovou letovou hmotnost předpokládáme do 1500 gramů. Táhla SOP a VOP jsou bowdeny se strunou 0,8 mm. Křidélka po celé délce křídel jsou ovládány přímo táhlem. Z elektroniky je plánováno použít:

·         3 motory BEL BM 3130 a dvoulistými vrtulemi EMP 8x6E, snad to bude stačit,

·         3 regulátory BEL Pulso DL22A+, ty se zatím osvědčili v různých letadlech,

·         4 serva Hitec HS-55, tady mám obavu, že ty pro křidélka dlouho nevydrží a odejdou převody,

·         a to všechno bude řízeno přijímačem FASST R6014 FS 2,4 GHz a vysílačem F 10CP.

Stále je otázkou, co bude dodávat „šťávu“ motorům, kdy předpokládám odběr jednoho z nich na zemi kolem 12 A, což je v celkové bilanci něco kolem 40 A včetně přijímače a serv. Příkon motorů tedy bude kolem 330 W, a to by mohlo stačit na kilo a půl, ne? Musí to být trojčlánek Li-Pol, jen je otázkou kapacita, hmotnost a v neposlední řadě výrobce (= tvrdost). S takovým letadlem ale 8 minut letu bude až, až.

Další z otázek je originální vyosení motorů (nebo také rozchod) na křídlech. Vůbec si nedovedu představit, co se bude dít při záletu a zda zvolit na křídlech protiběžné vrtule? Pokud máte někdo s takovou konfigurací zkušenost nebo s podobnými letadly, kontaktujte mě prosím na e-mailové adrese inzerat@napismi.cz.

Zálet je předpokládán na jaře v klidném prostředí krásných luk Krušnohorského předhůří. O dalším postupu prací a hlavně pak o průběhu záletu, určitě připravím jak obrazový, tak slovní informaci. Držte palce!

 

Letu a solární energii zdar!

 

PeZet

 

Obrazek
 

Náhledy fotografií ze složky Ju-52 Pezet


 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář