Jdi na obsah Jdi na menu
 


EPP Eagle2

13. 5. 2008

Eagle – v pořadí druhý

K napsání pár řádek mám hned několik důvodů. Za prvé, mám rád weby kde se něco děje a za druhé, byl jsem to já, kdo vyhecoval skupinový nákup našich orlů.

Takže pár postřehů ze stavby, které se možná někomu hodí….

Barvičky. Nebylo to jednoduché. Po bílé hlavě šáhnul už Honza a tak jsem zalistoval v Knize divokých zvířat od Philippa Duponta a tam objevil orla skalního s krásnou bílou kresbou na spodní straně křídla. Takže když se to povede, své orly si ve vzduchu i poznáme.ObrazekObrazek

 

Maloval jsem štětcem a na hmotnosti se to samozřejmě projevilo. Můj orel je zatím nejvypasenější z těch co znám. Má 630 gramů a z toho je víc jak 100 gramů barvy. Smrtelné to zdaleka není, ale zvedám prst u těžiště! Všechno jsem si nachystal tak, že mi LiPolka  přesně sedla do těžiště, ale to platilo před barvením! Velká plocha křídla za těžištěm způsobila následné stěhování baterky hódně dopředu.

Takže poučení: pokud maluji ručně, je třeba dát serva co nejvíce dopředu.

Na míchání barev spolupracovala celá rodina a kreativita šla tak daleko, že se odstín doháněl potravinářskou barvou. Proboha! Ta barva pouští při každém dotyku! Napravil jsem to až vrstvou bezbarvého laku. A zase další gramy…

Těžiště. V návodu uváděných 60 mm od náběžky se opravdu zdá být ta správná míra.

Výchylky kormidel. Mám originální páky na poslední dírce. Naprosto vyhovující.

Motorová přepážka. Vkládá se do výřezů v bočnicích. Vymýšlet se moc nedá. Ale chtělo by to motor víc sklonit. Pomohou podložky, ale pak se začíná plášť motoru dotýkat trupu. Takže nedá se nic jiného dělat než mixem potlačit výškovku.K motorové přepážce ještě poznámka. Doporučuji navrtat chladící otvory.

Lepení. Než jsem použil doporučenou tavnou pistoli, moc jsem se rozmýšlel a trochu experimentoval. Závěr je pro tento případ jednoznačný. Bezvadně se s tím dělá, tuhne to okamžitě, drží to skvěle. Doporučuji. Tedy, vyjma jednoho místa a tím je vnitřek křídla. Tam si to nějak nedokážu představit. Použil jsem Ponal, ale to se mi taky dost nepovedlo. Opatrně jsem nanesl lepidlo, vložil laminátové trubky, zatížil telefonními seznamy, a i když jsem se dost snažil mám místo rozebiratelného křídla nerozebiratelné......

No a takhle to dopadlo:ObrazekObrazek

 Létání. Za klidu úžasné! Pokud fouká nárazový vítr, je to logicky díky krátkému trupu trochu horší. A ještě poznámka. Létání s orlem má jednu zvláštnost. Pokaždé se ke mně při kroužení přidají místní dravci. Nádhera.

P.S.:

Když jsme u těch Eaglů přidám ještě pár obrázků. „Spíchnul“ jsem na jaře ještě jednoho, depronového. (Taky jsem maloval déle než stavěl. Škoda, že to není na fotkách vidět. Fakt jsem se snažil.) Znalci jistě poznají původ střihu od Petra (PeZet).ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

 

              

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Epp pták

(Black, 29. 8. 2008 11:26)

Tak už je to hotové, jenom osadit střeva apočkat na klidnější počasí. Tady v Plzni to furt funí jako na Islandu. Mám jeden skrommný dotaz. Myslíš že budou stačit Lionky 2 článek? Osazení je stejné jako v návodu. čínský stříďák i regulátor - Dulaski od Hořejšího.

EPP Pták

(Black, 11. 7. 2008 20:41)

Barevně je to fakt pěkné. Kolik jsi spotřeboval barvy. CCa?

eaglove

(Martin p pepin, 15. 5. 2008 23:36)

litaj opravdu pekne a ve vzduchu musim vzdy pockat az bude jisty,ze zivej by uz urcite alespon jednou machnul.

Pochvala

(Petr, 14. 5. 2008 16:41)

Vlasto, opravdu hezké. Musím přidat abych se připojil jako Eagle 3.

Letu zdar!